Umowa o świadczenie pomocy prawnej
zawarta dnia ________________ roku, w Toruniu (zwana dalej „Umową”), pomiędzy:
______________________, ul. _________________, NIP _____________, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem _______________ reprezentowaną przez
……………………………………….. – ……………………………………………………
zwaną dalej „Zleceniodawcą”
a
Kancelarią Pietrusińskim Spółka Komandytowa z siedzibą ul. K.I. Gałczyńskiego 42 lok. nr 1, 87-100 Toruń, NIP 9562372734, wpisana Sąd Rejonowy VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Toruniu, KRS 0000938978.
zwanym dalej „Zleceniobiorcą”.
Zleceniodawca i Zleceniobiorca zwani są dalej łącznie „Stronami”.
Strony postanawiają, co następuje:
- 1. Przedmiot umowy oraz ogólne zasady świadczenia usługi
- Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy świadczenie od _____________ r. stałej obsługi podatkowej polegającej na bieżącym doradztwie podatkowym w zakresie podatku od towarów i usług, podatku dochodowym, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatku od nieruchomości związanych z prowadzoną przez Zleceniodawcę działalnością gospodarczą.
- Stała obsługa podatkowa oznacza:
- udzielanie porad, konsultacji i opinii podatkowych, opiniowanie projektów pism, dokumentów, a także wzorów umów w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez Zleceniodawcę działalnością gospodarczą, przygotowywanie wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji,
- pełnienie funkcji pełnomocnika ogólnego w rozumieniu ordynacji podatkowej,
- udział w spotkaniach z kontrahentami jeśli będzie to konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa podatkowego planowanych i prowadzonych transakcji gospodarczych.
3. Stała obsługa podatkowa nie obejmuje projektów specjalnych, takich jak reprezentacja w istotnych kontrolach podatkowych, postępowaniach podatkowych, reprezentacja przed WSA/NSA w istotnych sporach, a także usług podobnych. Wynagrodzenie za te usługi będzie uzgadniane odrębnie.
4. Zleceniobiorca może świadczyć usługę przy wykorzystaniu podmiotów współpracujących.
5. Zleceniobiorca obowiązany jest świadczyć usługi zgodnie z zasadami etyki doradców podatkowych oraz starannością obowiązującą osoby zawodowo trudniące się prowadzeniem spraw przed urzędami i sądami.
6. Zleceniobiorca zobowiązany jest uzyskać zgodę Zleceniodawcy na czynności, które powodują, że dalsze prowadzenie ewentualnego sporu jest niecelowe lub niemożliwe. O ile to będzie możliwe zgoda powinna mieć formę pisemną.
7. Zleceniodawca zobowiązuję się wydać Zleceniobiorcy wszelkie posiadane dokumenty niezbędne dla prowadzenie sporu, o którym mowa w ust. 1.
8. Umowa ma charakter umów starannego działania.
9. Zleceniobiorca posiada obowiązkowe ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy świadczeniu usług doradztwa podatkowego.
10. Odpowiedzialność z tytułu wykonywania umowy ograniczona zostaje do wysokości 60.000 zł. Ograniczenie odpowiedzialności dotyczy zarówno odpowiedzialności umownej jak i odpowiedzialności z tytułu zobowiązań pozaumownych, np. deliktowej.
11. W ramach usługi Zleceniodawca może zlecać Zleceniobiorcy zadania o których mowa w § 1 pkt 2 niniejszej Umowy.
12. Zleceniobiorca zobowiązuje się świadczyć usługę od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do godz. 20:00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
13. Zleceniobiorca zobowiązuje się udzielać porad i konsultacji, o których mowa w § 1 pkt 2 Umowy, w uzgodnionej formie, w ciągu 72 godzin od otrzymania zapytania Zleceniodawcy i przedstawienia przez niego wszelkich dokumentów i informacji, jakie zdaniem Zleceniobiorcy są niezbędne zarówno dla prawidłowego wykonania zlecenia.
14. Obowiązki Zleceniobiorcy wykonywane będą w jego siedzibie, siedzibie Zleceniodawcy oraz w każdym innym miejscu, które jest przeznaczone do realizacji konkretnych zadań, a także drogą elektroniczną.
2. Wynagrodzenie Zleceniobiorcy
- Zleceniodawca za świadczenie usług przez Zleceniobiorcę zobowiązany jest zapłacić umówione wynagrodzenie.
- Zleceniobiorca z tytułu świadczenia pomocy prawnej o której mowa w 1 otrzyma wynagrodzenie w wysokości ________ zł netto (słownie: ______złotych netto), w ramach którego Zleceniobiorca zobowiązany jest do świadczenia stałej obsługi podatkowej w wymiarze do _______ godzin miesięcznie. Niewykorzystane godziny świadczenia usług mogą zostać wykorzystane w okresie dwóch kolejnych okresów rozliczeniowych.
- W przypadku zgłoszenia przez Zleceniodawcę zapotrzebowania na usługi Zleceniobiorcy w wymiarze przekraczającym _______ godziny w danym miesiącu po uwzględnieniu godzin niewykorzystanych o których mowa w pkt 2, za każdą następną godzinę powyżej przysługującego limitu godzin strony ustalają wynagrodzenie w kwocie _______ zł netto (słownie: ________ złotych netto) za godzinę usługi.
- Wynagrodzenie określone w pkt 2 oraz pkt 3 począwszy od stycznia 2023 r. powiększane będzie corocznie (tj. pierwsza waloryzacja nastąpi w styczniu 2023 r.) o wzrost średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług ogółem ogłaszanego przez Prezesa GUS. W przypadku gdy wzrost będzie miał wartość ujemną przyjmuje się, że wynosi 0%. Waloryzacja wynagrodzenie w oparciu o ww. zasady nie stanowi zmiany umowy i nie wymaga aneksu.
- W razie wyjazdu poza siedzibę Zleceniobiorcy do czasu pracy wlicza się również faktyczny czas dojazdu.
- Do wynagrodzenia Zleceniobiorcy zostają doliczone uzasadnione dodatkowe koszty świadczenia pomocy prawnej, obejmujące w szczególności koszty delegacji poza siedzibę Zleceniobiorcy, koszty tłumaczeń zwykłych i przysięgłych związanych ze sprawami oraz sporządzania ewentualnych ekspertyz przez podmioty trzecie. Strony ustalają, że w przypadku wyjazdu poza miasto siedziby Zleceniobiorcy, do kalkulacji wynagrodzenia zostanie przyjęta stawka 0,90 zł netto za km.
- Wynagrodzenie Zleceniobiorcy w każdym przypadku powiększone będzie o należny podatek VAT w wysokości przewidzianej przepisami prawa.
- Zleceniobiorca zobowiązany jest uzyskać zgodę na poniesienie dodatkowych kosztów świadczenia pomocy prawnej o których mowa w pkt 5. Brak zgody wyrażony musi być na piśmie.
- Zleceniobiorca, w przypadku świadczenia usług ponad ustalony limit ______ godzin miesięcznie, przedstawiał będzie Zleceniodawcy zestawienie przepracowanych godzin oraz poniesionych kosztów dodatkowych za każdy zakończony miesiąc kalendarzowy.
- Faktura z tytułu świadczenia usługi wystawiana będzie w ostatnim dniu roboczym danego okresu rozliczeniowego, z zastrzeżeniem pkt 11. Należne wynagrodzenie Zleceniodawca zobowiązuje się wpłacić na rachunek wskazany w fakturze w terminie 7 dni od dnia wystawienia faktury.
- Faktura za świadczenie usług za pierwszy miesiąc wystawiona zostanie pierwszego dnia świadczenia usługi z terminem płatności 3 dni.
- W razie niezapłacenia wynagrodzenia w umówionym terminie Zleceniobiorca ma prawo odmówić świadczenia usług do czasu zapłaty, przy czym w pierwszym miesiącu świadczenie to zostanie zawieszone do dnia uregulowania należności.
- Zleceniodawca zawierając umowę upoważnia Zleceniobiorcę do przekazywania faktur VAT drogą elektroniczną.
- Zleceniodawca jest zobowiązany pokrywać wszystkie koszty urzędowe związane ze sprawami powierzonymi Zleceniobiorcy do obsługi prawnej.
3. Dokumenty i informacje
- Zleceniodawca jest zobowiązany do współdziałania z Zleceniobiorcą w świadczeniu przez niego usług, przede wszystkim Zleceniodawca powinien bezzwłocznie przekazywać wszystkie informacje dotyczące sprawy, a także udostępniać dokumentację.
- Zleceniobiorca nie jest zobowiązany do weryfikacji jakichkolwiek informacji otrzymanych od Zleceniodawcy, a i świadcząc usługi Zleceniobiorca bazuje na tych informacjach z pełnym zaufaniem do Zleceniodawcy.
- W przypadku, gdy Zleceniodawca nie współdziała z Zleceniobiorcą, w szczególności nie udziela niezbędnych informacji, nie przekazuje dokumentów lub istnieją trudności z kontaktem, Zleceniobiorca zwolniony jest z obowiązku świadczenia usług. W takiej sytuacji Zleceniobiorca może rozwiązać Umowę bez jej wypowiedzenia, zachowując prawo do wynagrodzenia wynikającego z Umowy.
- Zleceniodawca ma prawo otrzymywać kopie wszystkich dokumentów sporządzonych przez Zleceniobiorcą w ramach świadczonych Usług.
- Umowa nie ma skutku umowy zobowiązującej do przeniesienia autorskich praw majątkowych (art. 64 ustawy Prawo autorskie), w szczególności Umowa nie przenosi na Zleceniodawcę prawa do wyłącznego korzystania z rezultatu świadczonych Usług.
- Zleceniobiorca ma prawo zniszczyć dokumenty nie zabrane przez Zleceniodawcę, a które nie będą potrzebne do celów świadczenia usług.
- Zleceniobiorca archiwizuje dokumenty związane ze świadczeniem usług na okres 5 lat od dnia w którym zakończono prawomocnie sprawę lub rozwiązano Umowę lub zakończono świadczenie Usługi odnośnie konkretnego zadania (udzielono porady prawnej, sporządzono opinię lub projekt umowy). Zleceniobiorca nie archiwizuje dokumentów, jeśli wydał je Zleceniodawcy i zgodnie z powyższymi zapisami.
4. Tajemnica
Strony Umowy zachowają w tajemnicy wszelkie informacje, które uzyskali w związku z wykonywaniem niniejszej Umowy.
5. Postanowienia końcowe
- Umowa rozwiązuje i unieważnia wszelkie inne uzgodnienia, ustalenia, porozumienia lub umowy, niezależnie od ich formy, między Zleceniodawcą i Zleceniobiorcą
w zakresie objętym jej treścią i stanowi wyłączną podstawę stosunku zlecenia objętego niniejszą Umową. - Umowa została zawarta na czas nieokreślony. Każda ze stron może wypowiedzieć umowę z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca.
- Strony zobowiązują się rozwiązać ewentualne spory związane z niniejszą Umową polubownie, a w braku porozumienia poddają pod Sąd miejsca zamieszkania Zleceniobiorcy.
- Zmiana niniejszej Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Strony oświadczają, iż adresy podane na wstępie niniejszej Umowy są właściwymi adresami do doręczeń. Pismo wysłane na wskazany adres uważa się za doręczone, chyba że adres uprzednio zawiadomi pisemnie nadawcę o zmianie adresu do doręczeń.
- Umowa została zawarta w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
Zleceniodawca Zleceniobiorca
Klauzula RODO
Działając na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej „RODO”, niniejszym informuję, że:
- Administrator danych osobowych i jego dane kontaktowe:
Administratorem Pana/ Pani danych osobowych jest Kancelarią Pietrusińskim Spółka Komandytowo-Akcyjna z siedzibą ul. K.I. Gałczyńskiego 42 lok. nr 1, 87-100 Toruń, NIP 9562372734, wpisana Sąd Rejonowy VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Toruniu, KRS 0000938978, adres poczty elektronicznej: sekretariat@kdppietrusinski.pl, numer telefonu: 509 515 800, zwany dalej „Administratorem” lub „Kancelarią”.
- Inspektor ochrony danych:
U Administratora nie został wyznaczony inspektor ochrony danych.
- Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych:
Pana/ Pani dane osobowe przetwarzane są:
- w celu zawarcia i wykonania umowy o świadczenie przez Kancelarię usług doradztwa podatkowego – przetwarzanie to jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w celu wypełnienia obowiązków prawnych wynikających z przepisów, np. podatkowych i rachunkowych, zwłaszcza w przypadku umów odpłatnych – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- prowadzenie korespondencji z Klientami, w tym udzielania odpowiedzi na wiadomości Klientów oraz wysyłanie informacji handlowych przez Administratora – podstawą przetwarzania danych jest wyrażenie zgody przez osobę, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- w celu przesyłania wiadomości marketingowych produktów i usług własnych przez Administratora – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Kategorie danych osobowych:
Administrator może przetwarzać następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych:
- imię, nazwisko;
- adres zamieszkania;
- adres e-mail;
- numer (numery) telefonu;
- Numer Pesel;
- Numer NIP (w przypadku przedsiębiorców);
- Numer rachunku bankowego;
- inne dane, których przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, w szczególności wykorzystywane w celu obrony jej praw w postępowaniu dowodowym lub za jej zgodą praw osób trzecich.
W każdym jednak przypadku zakres przetwarzanych danych przez Kancelarię będzie ograniczony do danych niezbędnych dla celu ich przetwarzania.
- Możliwi odbiorcy danych:
Pani/Pana dane mogą być udostępniane:
- wybranemu operatorowi, przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu na zlecenie Kancelarii realizację przesyłki elektronicznej, pocztowej lub kurierskiej (np. listowej), zaadresowanej do Pani/Pana,
- organom administracji publicznej i sądom w sprawach, w których Pani/Pan jest stroną, w wyniku wykonywania umowy zawartej pomiędzy Panią/Panem a Kancelarią,
- podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Kancelarii, m.in. podmiotom świadczącym usługi informatyczne – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem wyłącznie zgodnie z poleceniami Kancelarii.
W ramach korzystania przez Administratora z narzędzi wspierających jego bieżącą działalność udostępnianych np. przez firmę Google, Dane Osobowe Klienta mogą być przekazywane do państwa spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w szczególności do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) lub innego państwa, w którym podmiot z nią współpracujący utrzymuje narzędzia służące do przetwarzania Danych Osobowych przy współpracy z Administratorem. Odpowiednie zabezpieczenia przekazywanych Danych Osobowych zostały zapewnione poprzez Administratora poprzez zastosowanie standardowych klauzul ochrony danych przyjętych na mocy decyzji Komisji Europejskiej oraz umów powierzenia danych do przetwarzania, spełniających wymogi RODO. W przypadku przekazywania danych z Europy do USA niektóre podmioty tam zlokalizowane mogą dodatkowo zapewniać odpowiedni stopień ochrony danych w ramach tzw. programu Privacy Shield (więcej informacji na ten temat jest dostępne pod adresem: https://www.privacyshield.gov/).
- Okres przechowywania danych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu cofnięcia zgody. W przypadku, gdy przetwarzanie ma za podstawę prawnie uzasadniony interes Administratora – do czasu odpadnięcia tego interesu lub zgłoszenia sprzeciwu.
- Prawa osoby, której dane dotyczą:
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. W szczególności przysługuje Pani/Panu prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego oraz profilowania.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie poprzez wysłanie wiadomości email na adres email sekretariat@kdppietrusinski.pl. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w sposób zautomatyzowany w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem. Dane kontaktowe wskazane są powyżej.
- Informacja o wymogu podania danych osobowych:
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych każdorazowo przez Kancelarię danych osobowych niezbędnych do zawarcia lub realizacji Umowy skutkuje brakiem zawarcia tejże umowy, a w przypadku umowy już zawartej może być przyczyną jej rozwiązania.